Avonturen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Paulienvandieren - WaarBenJij.nu Avonturen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Paulienvandieren - WaarBenJij.nu

Avonturen

Blijf op de hoogte en volg

11 Maart 2014 | Australië, Sydney

Ik begin maar meteen waar ik gebleven was.. Cairns! Het is hier tropisch (niet zo aangenaam) heet. Overdag ben ik voornamelijk bezig met het zoeken naar werk, maar 's avonds kun je heel leuk uitgaan. Ik heb gehoord dat er in Townsville, 300 km zuidelijker, veel kans op werk is dus besluit ik de gok te nemen en ga ik na een superleuke week weg uit Cairns. In Townsville kan ik werken in het hostel, zodat ik niets hoef te betalen voor mijn accommodatie. Van dit werken komt echter niet veel terecht. Er komt nog een ned meisje aan en samen krijgen we een 'bedden opmaak training'. De eigenaresse blijkt nogal leip te zijn als het gaat om schoonmaken en na 2 uur over bedden opmaken en schoon maken te hebben gepraat zijn Monique en ik er helemaal klaar mee. Daarbij komt ook nog eens dat er nergens werk te vinden is. Ik ga echt alle winkels, bakkers, subways, Macs en domino's af (en dat zijn er een hoop!!) maar nergens hebben ze iemand nodig. Eigenlijk hadden we afgesproken om 3 weken in het hostel te werken maar we maken een 'escape' plan en de volgende ochtend zijn we verdwenen. Monique heeft een auto waarmee we op zoek gaan naar een fruit pluk baan. We rijden alle mogelijke farms af maar overal krijgen we hetzelfde te horen. Ze hebben geen mensen nodig, het seizoen is niet best, te veel regen, liever jongens.. Kortom allemaal gedoe...

En daarom zit ik nu op de Airport te wachten tot ik naar Nieuw Zeeland mag! Eigenlijk stond mijn ticket ergens in april, maar die kon ik gelukkig naar voren halen. Omdat er nog wel een week moest worden opgevuld voordat ik kon vliegen, kwam Monique met het idee om naar Alice springs te rijden. Dit betekende 2600 km door de outback om in het midden van Australie te belanden. We vonden een Fransman die dit idee ook wel zag zitten dus zo gingen we met zijn 3, heel veel pasta en bonen in blik op avontuur.

We rijden soms wel 500 km alleen maar rechtdoor zonder een auto of afslag tegen te komen, zo bizar! Het landschap verandert van mooi bebost naar helemaal niets en dan ineens weer rotsen en bergen, heel apart! Soms slapen we langs de kant van de weg maar één avond belanden we op een camping, waar we een drankje gaan drinken in de bar. Krijg ik een veel te goed betaalde baan aangeboden in het restaurant+bar.. Net nu ik het werken helemaal had opgegeven en alles voor NZ al had geboekt. Een beetje teleurgesteld rijden we de volgende dag weer door maar met het idee dat ik mijn hele leven nog kan werken..

En dan zijn we eindelijk in Alice springs! Hier kamperen we een nachtje en dan gaan we naar Uluru/Ayers Rock, een mega Rots die je vast wel een keer ergens gezien hebt. We zien eerst Kata tjuta, meerdere rosten bij elkaar, en daarna de zonsondergang bij Uluru. Het is echt geweldig, er is alleen en heeeel groot irritatiepunt.. De outback heeft een explosie aan vervelende rot vliegen die allemaal op je hoofd en benen en overal gaan zitten, alsof je een dode koe bent. De enige manier om een beetje te genieten van het uitzicht is als een malle met een tak te zwaaien en vooral niet te lang stil te blijven staan. Het is niet heel aangenaam, maar uiteindelijk kunnen we wel lachen om het gewapper van elkaar.

Dat was dus het spontane avontuur van de afgelopen week. Nu heb ik ontzettend veel zin in het volgende avontuur, op naar Nieuw Zeeland!!!

  • 11 Maart 2014 - 12:48

    Mama:

    Ja, dat is het echte leven; kijken wat er op jouw pad komt en dan handelen.
    Het is niet altijd gemakkelijk, maar je beleeft wel heeeeel veel.
    Want als je alles van tevoren wist ....

  • 11 Maart 2014 - 14:58

    Leonie:

    Het is nog steeds erg leuk om al je verhalen te lezen!
    Veel plezier in New Zealand!!
    xx

  • 05 April 2014 - 18:27

    Eveline:

    HAHAHAHA een escape plan geniaal!
    Tijdens het lezen van de ervaring als dode koe liggen we in een deuk!
    Veel plezier in Nieuw Zeeland!!
    Liefs Eveline & Wilco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie&Nieuw Zeeland

Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

27 April 2014

Het Zuidereiland

05 April 2014

Het Noordereiland

11 Maart 2014

Avonturen

01 Maart 2014

Februari 2014

31 Januari 2014

Januari 2014

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 4519

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 Mei 2014

Australie&Nieuw Zeeland

16 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: