Het Noordereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Paulienvandieren - WaarBenJij.nu Het Noordereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Paulienvandieren - WaarBenJij.nu

Het Noordereiland

Blijf op de hoogte en volg

05 April 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Nieuw Zeeland is geweldig! Nadat ik uit het vliegtuig ben gestapt, heb ik een paar leuke dagen in Auckland gehad en toen besloten om bij de Kiwi Experience in te stappen. Deze bus brengt je van plaats naar plaats en maakt ondertussen ook allerlei stops op mooie plekken. (zodat je als een stel Chinezen wat selfies kan maken en dan weer de bus in)

Sinds ik in de bus zit, blijf ik mijn ogen uitkijken. De reis start in Auckland op weg naar het zuiden. De eerste overnachting is Hot Water Beach waar kokend heet water naar boven komt als je kuiltjes graaft op het strand. Helaas hebben wij last van orkaan Lucy waardoor het aangenamer is om binnen te blijven..

De volgende mooie stad is Rotorua. Overal zijn een soort meertjes te vinden waar zwavel damp omhoog komt, wat een rotte-ei lucht veroorzaakt. Best wel gek wakker worden dus in de ochtend, maar aan het eind van de dag ben je er aardig aan gewend.

Dan beland ik in Taupo, waar ik Marlieke uit Amsterdam ontmoet. We hebben ongeveer hetzelfde plan dus kunnen een tijdje samen door reizen. We beginnen ook aan een dagwandeling van 19.4 km, inclusief een uitstapje 'Mount Doom' beklimmen van een andere 3 km...(een of andere berg uit lord of the rings, misschien moet ik toch eens de films gaan kijken..) De Tongariro Alpine crossing begint achterlijk vroeg, om half 5 moeten we uit ons nest, maar het uitzicht in de ochtend maakt alles helemaal goed. Gedurende de dag hebben we ontzettend mooi weer en lopen we door een landschap wat ik nog nooit heb gezien. Er zijn zelfs actieve vulkanen, die erg indrukwekkend zijn. Na 9.5 uur lopen bereiken we eindelijk het eindpunt!!

Na Taupo volgt een nachtje in River Valley. We slapen in kleine hutjes in de middle of nowhere. Het uitzicht om ons heen is geweldig en het is ook best wel lekker om gewoon een dagje niets te doen.

Maar dan is het tijd voor hoofdstad Wellington, waar Marlieke en ik heel veel zin in hebben. Een paar dagen lang winkelen, uit eten, naar een museum over Maori's en Nieuw Zeeland, met een mini trein naar de botanische tuin en nog meer van dat soort dingen. Het voelde even als een mini vakantie.

Ik zit inmiddels al op het Zuidereiland en heb nog zooooveel meer leuke dingen meegemaakt, maar daar zal ik de volgende keer mee verder gaan!

PS. Ik ben hoogstwaarschijnlijk bijna zeker weten over 5 weken thuis!!

  • 05 April 2014 - 18:32

    Eveline:

    Geweldig weer om te lezen, kan niet wachten op je mooie foto's.
    We proberen ons nu een beeld te vormen maar het zal er vast nog mooier uit zien!
    Wat leuk dat je weer een reismaatje hebt gevonden.
    Klink super dat avontuur waar je vroeg voor uit je bed moest!
    Maar jeetje 9,5 uur lopen :-o

    Ongelofelijk dat je alweer bijna over 5 weken terug komt, tijd gaat hard!!
    Geniet er nog maar van..

    Liefs Eveline en Wilco

  • 05 April 2014 - 20:03

    Karen Jimmink:

    Hoi Paulien, wat een indrukwekkende reis. Wanneer jij terug komt wil ik graag jouw foto's komen kijken.
    Gefeliciteerd met jouw verjaardag trouwens. Ik wens jou nog hele mooie 5 weken in Nieuw Zeeland en Australië!

    Veel liefs,
    Karen

  • 06 April 2014 - 19:31

    Edith:

    Hoi Paulien,

    Wauw, wat klinkt dit allemaal geweldig! Wat zal Nederland saai zijn als je terug bent, maar nu nog 5 weken genieten!!
    Ook van harte gefeliciteerd met jouw verjaaardag,

    Veel liefs,
    Edith

  • 07 April 2014 - 09:24

    Lisa:

    Ooooh wat gaaf Paulientjeee! :D

  • 08 April 2014 - 11:09

    Maria:

    Eerst de felicitatie's voor jou!
    Vond je het vreemd, jouw verjaardag ver weg vieren van je vader, moeder en Mark.
    En de rest van de familie.....

    De films Lord of the Rings moet je zeker een keer gaan zien. En dan proberen te herkennen wat jíj dan nu live gezien hebt.

    Het klinkt weer allemaal geweldig hoor. behalve die rotte -ei lucht.

    Leuk dat je weer een reismaatje heb, kun je meteen met iemand delen wat je mooi, geweldig, ongelooflijk, bijzonder enzovoort vindt.

    Ik vind het grappig, dat je het over een mini-vakantie hebt, wat is je reis dan? Een groooote vakantie. Haha.

    Veel Plezier nog,
    groet Maria

  • 25 April 2014 - 09:00

    Mamma:

    Nog even mijn vertraagde reactie, want na de eerste keer lezen laat ik het altijd even op mij inwerken.

    Voor ons staat er af en toe iets nieuws tussen, waar wij niet van op de hoogte waren.
    Maar er staan vooral belevenissen vermeld in één regeltje, waarvan wij weten wat er allemaal achter schuilgaat! Je kunt er een boek over schrijven.

    Hopelijk vind je nog even ergens tijd om ook de laatste weken van jouw reis te beschrijven.
    En tot gauw ( die laatste loodjes hè)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Australie&Nieuw Zeeland

Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

27 April 2014

Het Zuidereiland

05 April 2014

Het Noordereiland

11 Maart 2014

Avonturen

01 Maart 2014

Februari 2014

31 Januari 2014

Januari 2014

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 4516

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 Mei 2014

Australie&Nieuw Zeeland

16 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: