Januari 2014 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Paulienvandieren - WaarBenJij.nu Januari 2014 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Paulienvandieren - WaarBenJij.nu

Januari 2014

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2014 | Australië, Surfers Paradise

Hallo!!

Er is alweer een maand voorbij gevlogen dus ik heb weer veel te vertellen! Mijn vorige verslag stopte na oud en nieuw. Na de superleuke avond met de locals blijven Rianne en ik nog een paar dagen in Bondi. Dan nemen wij afscheid van ons fijne appartementje en vertrekken we naar Syndey Central. Helaas moet ik dan ook doei zeggen tegen mijn reisbuddy Rianne, die het vliegtuig neemt naar Cairns. Rinus bedankt voor al het lachen de afgelopen tijd (en de tip van de Noodles!)

Ik blijf nog een paar dagen in Sydney om de stad te bekijken en ik ga op zoek naar een baantje. Het liefst wil ik ergens een maand fruit plukken om de bankrekening weer iets aan te vullen. Na wat gedoe krijg ik een tip over een hostel waar veel mensen fruit plukken dus boek ik mijn busticket en vertrek naar Coffs Harbour met de hoop dat er nog een plek voor mij is. Toevallig ontdek ik dat 2 jongens van mijn groepsreis daar ook aan de slag zijn dus bij aankomst is het meteen gezellig!!
De volgende dag kan ik gelukkig aan de slag. Om 6.20 worden alle fruit plukkers bij het hostel opgehaald en na 20 minuutjes zijn we op de blueberrie farm. We beginnen zo snel mogelijk alle berries te plukken want je krijgt per emmer betaald. Het lukt mij om zo'n 15 emmers van 5 dollar per dag te vullen..
Overdag in de hitte met allemaal vliegen en vreemde insecten om je heen is het niet echt een feest maar 's avonds vergeet je dat al snel als je de zee in je 'achtertuin' hebt & je de kamer deelt met 3 leuke meisjes uit Nieuw Zeeland en natuurlijk de 2 Dutchies van mijn groepsreis!
Omdat dit niet echt een gouden baantje is besluit ik dit een weekje te doen en later op zoek te gaan naar een beter baantje in een andere plaats.

Het is nu eerst tijd om weer 'op vakantie' te gaan, ik reis omhoog naar Byron Bay! Ik slaap 6 dagen in een tipi in de arts factory, een hippiegevalletje waar de meest vreemde types rondlopen maar erg leuk. Het hoogtepuntje van deze week is de sunrise die we bekijken vanaf het meest oosterlijke puntje van Australie om 6 uur 's ochtends. We hebben geluk dat het niet te bewolkt is en dat het droog is (ja helaas hebben we hier veeel regen de laatste tijd..)

Vanaf nu ga ik de oostkust verder omhoog reizen en heel veel leuke en mooie tourtjes doen. Tot snel! xxx



  • 31 Januari 2014 - 21:52

    Tiny:

    Zoveel belevenissen van een hele maand verteld in een paar zinnen.
    Straks ga je nog verlangen naar je oude bakkersbaantje!
    Het blijft spannend en bijzonder!

  • 01 Februari 2014 - 20:31

    Edith:

    O, wat geweldig allemaal! Byron Bay, daar schijnt iedereen blij van te worden. Super dat je deze reis kunt maken!! Ik kijk uit naar je volgende verslag! Nog veel plezier daar!!

  • 03 Februari 2014 - 16:57

    Maria:

    Tsjonge, wat een belevenissen weer. En je maakt wel flink wat kilometers. Maar ben ook benieuwd hoe je de hitte heb ervaren in Sydney. Want het was toch bloody hot overthere? groet Maria

  • 04 Februari 2014 - 09:45

    Eveline:

    Hoe krijg je het toch steeds voor elkaar, door je verhalen kan ik me helemaal inleven en maak je me jaloers, vooral als je begint over zo'n mooie zonsopgang.
    Ben ook nieuwsgierig naar die noodles!

    Wat leuk dat je weer bekende tegen komt op zo'n reis, vast een stuk gezelliger.
    Benieuwd waar je volgende baantje zal zijn en wat...

    Veel plezier,
    Liefs Eveline en Wilco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Australie&Nieuw Zeeland

Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

27 April 2014

Het Zuidereiland

05 April 2014

Het Noordereiland

11 Maart 2014

Avonturen

01 Maart 2014

Februari 2014

31 Januari 2014

Januari 2014

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4524

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 Mei 2014

Australie&Nieuw Zeeland

16 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: